fredag 1 juni 2012

Resdag och race ready

Som vanligt dagen innan lopp så vaknade jag skittrött med halsfluss, en avdragen hälsena, ryggskott och maginfluensa, men efter någon timme i soffan så var jag på topp igen. Konstigt det där innan lopp att jag blir en sån hypokondriker, men det är väl så det är...
Förmiddagen gick åt till att kolla film och äta pasta. Solen sken och det var 17-18 grader vilket kändes surt när jag fick rapporter om att det var 8 grader och ösregn i Stockholm. Trist.

Jag tog flyget upp och fick avnjuta en god fredagsfika bestående av en chokladmousse. Tack för den Malmö Aviation. Skåningar kan man lita på!


Väl på plats så blev det en snabbsväng på mässan. Jäklar vad dålig den är i förhållande till Göteborgsvarvet. Pinsamt. Är Asics så rädda för konkurrens att de inte vågar ta in några andra varumärken? Jag hade glömt överdragskläder att ta på efter loppet och fick åka in till Intersport i stan för att köpa. Så tycker i alla fall inte jag att det ska vara på ett Expo. Skärpning!

Pastapartyt var nog exakt som förra året med (enligt uppgift) superpasta. Tja. Smakade hyggligt i alla fall, men tyvärr var inte vädret lika bra som förra året. Vill minnas att jag och Linnea satt i solen och sörplade i oss kaffe efter maten då, men nu blev det till att sitta i ett tält tyvärr.

 
Efter nummerlappen så åkte vi in till stan och köpte överdragskläder och vaselin och sen var det dags för lite pasta igen...
Årets lilla present i marapåsen var en keps. Helt ok tyckte jag allt.

Race ready!
6st Enervit gel och 2st Gainomax Energybar borde göra jobbet imorgon. Hoppas jag i alla fall...
Enligt väderleksrapporten så skulle det bli kulingvarning, 7 grader och regn. Inte helt optimalt såklart, men man får springa sig varm helt enkelt.

Skickar ni SM + mitt startnummer till 72700 så kan ni följa mig imorgon. Start 12:10


1 kommentar: