onsdag 27 juni 2012

ISM Adamo Prologue






Jag "hittade" ISM för några dagar sen när jag letade efter bekväma triathlonsadlar på nätet, men enligt deras hemsida så fanns det inga återförsäljare i Sverige. Lite besviken letade jag vidare för att hitta en skön sadel och efter en massa letande så hittade jag några olika alternativ som jag tänkte testa.

Men i helgen efter en massa sadelsurfande så råkade jag hitta en hemsida som sålde ISM här i Göteborg. Det visade sig dessutom vara min grymma klubbkamrat Lars Rosencrantz som låg bakom shoppen så jag ringde upp och slog till direkt.
Sadeln levererades vid klubbsimmet igår och idag gav jag mig ut på jungfruturen.

Direkt kände jag att man satt helt annorlunda på den och att det inte klämde på något vis. Den kändes helt enkelt otroligt bekväm så fort jag satte mig på den trots mina minimala (tjockleken alltså) cykelbyxor. Gött. Efter en halvmil stannade jag och justerade lite och sen var det bara att kötta på.
Äntligen kunde jag lägga full fokus på cyklingen och inte behöva bry mig om att det gör ont hela tiden. En otroligt skön känsla. Sista 18km på rundan så låg jag i tempobågen i 16km och hade inga som helst smärtor eller problem.

Väldigt skönt att hitta rätt sadel. De som inte provat ISM har definitivt gått miste om något.

Tack Lars för att du guidade mig till det rätta valet.

1 kommentar: