måndag 25 juni 2012

Morgonsim med födelsedagsVicks

Jag fick sällskap av delfinVickan i poolen idag. Alltid lika trevlig. Dessutom på hennes födelsedag. Hon lät lite småseg när jag väckte henne efter 15:e signalen i morse, men hon bet ihop och hängde på. Gött!

Det känns lite konstigt att simma i bassäng nu när jag simmat en del i sjöar. Ovant att se bottnen och ovant att flyta så dåligt som jag gör utan våtdräkt.
Men som Ted säger så är det bra att simma pool för det är alltid samma förutsättningar. Om man simmar jättefort utomhus så kan det bero på en rad olika yttre omständigheter, men om man simmar fort i bassäng så beror det på att man blivit bättre helt enkelt.

Det blev en ganska lugn sim idag på 45min med en massa teknikträning. Jag avslutade med att ge mig på mina gamla vanliga 50:or med minutstart och jag lyckades äntligen klara 5st. Gött!


Innan jobbet åkte jag ber till Sport Spec. för att se om de hade någon ny sadel till mig. De mätte rumpan på mig och kom fram till vilken bredd på sadeln jag skulle ha och sen sa de att det i princip bara var att prova sig fram.
Jag fick låna en testsadel från Specialized som jag ska prova på onsdag. Sämre kan det i alla fall inte bli...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar