tisdag 19 juni 2012

Tillbaka efter ett välkommet avbrott i vardagen

Då är jag hemma igen efter en liten snabbvisit i Skåne.
Det blev en skön kväll hemma hos föräldrarna med en massa gott grillat och lite rödvin. Precis vad jag behövde.

17:20 kom jag hem med tåget och kom på att det var klubbsim i Sisjön 18:30. Så jag stressade hem, stannade på ICA och köpte 2 bananer och slänge mig på vespan och körde mot Sisjön.
Det var tekniksim som vanligt och jag kände att jag inte hade så mycket tryck i kroppen. Jag hade brist på energi såklart, men jag tyckte ändå jag hade hyfsat bra teknik.
Vi avslutade med en tung styrkeövning där vi bogserade en partner som höll tag i fötterna vilket var otroligt jobbigt.

Navigeringen gick bättre än sist, men jag har en bit kvar där. Jag märker att jag har svårt att lyfta huvudet rakt upp när jag är trött och det måste jag jobba på.

Min Garmin 310:a är inte så bra i vattnet direkt. Märkligt med tanke på att det ska vara en triathlonklocka.
Nog för att jag är lite dålig på navigeringen och att jag drack 2 glas vin igår, men riktigt så här illa är det inte.


Jag är ganska övertygad att jag hade märkt om jag simmat upp på land en sväng, men mest anmärkningsvärt är kanske att jag hade en höjdkurva med en differens på 9m. Ganska ovanligt i simsammanhang.

2 kommentarer:

  1. Nä riktigt så illa var det ju inte;))Den är faktiskt rätt dålig i vattnet. Jag har sett endel sätta den bak på huvudet runt simgalsögonen så funkar den något bättre.

    SvaraRadera
  2. Jag får testa det tipset nästa gång. Fast jag simmade jäkligt långt i alla fall. ;-)

    SvaraRadera