lördag 23 juni 2012

Löpintervaller

Jag körde Oscars korta intervallpass på Valhamra idag innan jobbet.16x400m, 45 sekunders vila mellan intervallerna. 8st intervaller-5min vila-8st intervaller. Planen var att ligga på 1:45/intervall.

Det är andra gången jag kör det nu och det var stor skillnad från förra gången. Jag har gått ner några kilo dessutom så det är klart att det går lättare.
Jag kände att jag kunde kontrollera tempot på ett helt annat sätt idag jämfört med förra gången och löpsteget kändes jäkligt bra. Så synd att jag inte kan hitta lättare skor bara. Det hade varit kul att ha superlätta skor för banlöpningen.

Det gick så pass bra idag att jag får göra passet lite svårare till nästa gång. Dock vet jag inte om jag ska välja att springa fortare eller om jag ska dra ner på vilan. Det känns som att 4:30/km är en lagom fart för mina korta intervaller.
Trött blev jag i alla fall...


2 kommentarer:

  1. Vad duktig du är! Man blir sugen på att springa nu nu nu! Och snygg bild!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är bara att leta upp en löparbana och köra!

      Radera