onsdag 27 juni 2012

Skatåsmilen och splitshorts

Tveksamt om det finns några fulare löparkläder än splitshortsen.
Men när Start Fitness hade en galen rea i höstas och jag ändå beställde lite prylar så kunde jag inte låta bli. För 50kr kan man chansa lite.
När jag fick dem så visade det sig att de var extremt små i storleken trots att det var XXL så de var helt omöjliga att använda. Men när jag städade lite i mina lådor idag och hittade dem så visade sig att de passade ganska bra så jag var bara tvungen att testa dem. Dock fegade jag lite och hade tights under, men i alla fall.


Jag gick ut lugnt på Skatåsmilen, men det gick ändå ganska fort. Jag hade ca: 5:30 på de första kilometerna och det kändes otroligt lätt. Som vanligt tappade jag lite i backarna, men inte alls så mycket som jag brukar. Trots att jag cyklade 45km i förmiddags så kändes benen pigga så jag malde på bara.
Efter 7km tog dock benen slut och jag fick bita ihop ordentligt för att ha lite fart på slutet. Jag tappade tyvärr en hel del tid där, men jag lyckade kapa 15 sekunder på mitt pers i alla fall.
Så det nya perset lyder 56:30. Om jag hade lyckats hålla tempot så hade jag haft chans på under 55min.
Men det kommer snart.
Efter löpningen så åkte jag ner till Härlanda tjärn och tog ett litet dopp. Skönt. Första badet utan våtdräkt. Kändes konstigt.

Herregud vilken snygg cykelbränna jag lyckats få... Får styra upp den tror jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar