tisdag 5 juni 2012

Bra start till krasch.

Dagen började precis som planerat. Jag vaknade utsövd cyklade ner till Valhalla och körde ett ganska hårt intervallpass i 25:an. Uppvärmning, 10x50m, 8x50m, 6x50m, 4x50m och avbad. 15sekunder vila mellan intervallerna och 100m slösim som setvila. På de sista 4 intervallerna körde jag 30 sekunder vila.
Simningen kändes bra och ganska snabb. Jag hade bara 5-6 intervaller på över minuten vilket är bra för mig. Jag fokuserade mycket på att ha fötterna ihop vid varje armtag och det kändes som att jag fick lite effekt i mina bentag. Gött!

Efter simningen så åkte jag hem och gick loss på mitt första mål genom Kostvetarna. En riktigt god och lättlagad omelett med bacon, paprika, champinjoner och fetaost.


Efter frullen så sov jag en timme i soffan innan jag åkte ner till affären för att handla alla ingredienser till mina matlådor. Jäklar vad mycket saker det blev på min handlarlapp. Ärligt talat så har jag inte skrivit en handlarlapp på flera år. Storhandlat har jag inte gjort sen jag var sambo för 6-7 år sedan.
En stackars expedit fick hjälpa mig med vissa varor som jag knappt ens visste vad det var.


Väl hemma med alla prylar så åt jag ett snabbt mellanmål innan det var dags att åka ner till gymmet och träffa Ewa. Jag hade tänkt köra mitt cykelpass där, men tyvärr så var hallen uppbokad och mötet drog ut på tiden så det blev varken träning eller matlådor dessvärre. Känns trist att redan på första dagen krascha både diet och träningsupplägg, men det gick helt enkelt inte. Som tur var hade jag en matlåda med kyckling och grönsaker i kylen som får duga i natt.
Imorgon gäller det att vara sjukt effektiv. Löpintervaller och matlagning har prio 1!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar