tisdag 5 juni 2012

Stressad

Jag får inte riktigt tiden att räcka till just nu. Jag ligger ordentligt back med min matlagning och det stör mig ganska mycket. Allting tar längre tid än planerat dessvärre...
Idag hade jag tänkt baka bröd innan löpningen, men det visade sig att mala ner jordnötter till mjöl med en stavmixer tog en jäkla tid så det blev inget bröd idag heller. Dock lyckades jag mala ner alla ingredienser så nu måste jag bara hinna imorgon.

Dock har träningen fungerat bra vilket är kul. Idag var det kort löpintervall på schemat så det blev till att åka upp till Vallhamra och köra ett pass.
8x400m + 8x400m blev det. 1200m uppvärmning, 8x400m med 45 sekunder vila, 5min joggvila och sen 8x400m igen med 45 sekunders vila. Fantastiskt jobbigt!
Snabbaste intervallen gick i 4:07/km och långsammaste på 4:34/km. Riktigt bra tider för mig även om ungdomarna i Sävedalens friidrottsklubb uppvärmningsjoggade förbi mig när jag spurtade... :p

Men det var ett riktigt gött pass i alla fall. Motvinden slog emot med full kraft på målrakan, men för en kille som sprungit Stockholm Marathon 2012 så var det knappast något problem.
Jag hade bra tryck i stegen och jag fick till det där sköna ljudet av snabba fötter på en gummibana. Gött.

Ryggen strulade lite på slutet så nerjoggen gick inte alls, men intervallerna funkade bra. 6400m i som långsammast 4:34 fart är jag sjukt nöjd med.
Tänk vad snabb jag kommer bli när jag väger 10kg mindre. GÖTT!!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar