torsdag 21 juni 2012

Nya böcker

Igår fick jag äntligen min bokleverans från Amazon.


Jag har sett framemot att läsa Chrissies bok sen den kom ut så det kommer bli mycket läsning på jobbet idag. Jag har bara läst 2 kapitel, men den verkar mycket lovande än så länge.
Den börjar med ett mycket bra förord av Lance Armstrong där han beskriver manliga triathleters fara att bli "chicked"
I det första kapitlet beskriver Chrissie hur det är att genomföra en Ironman. Kul och skrämmande läsning för mig som siktar på att göra det nästa år. Eller vad sägs om det här citatet där hon beskriver hur det känns att börja springa efter att ha cyklat 180km: "Your legs will feel like jelly for the first few minutes, but it will pass. Soon they will feel like lead." Ha ha. Uppmuntrande!
Jag har en känsla av att nattens arbetspass kommer flyta förbi snabbt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar