måndag 25 juni 2012

Summering vecka 25

Om man bara tittar på träningstid så blev det en ganska lugn vecka, men om man tittar på kvalité så är jag nöjd.
Jag är nöjd med att ha genomfört ett långt brickpass även om resultatet kanske inte var det bästa.

Total träningstid: 8h 33min
Antal pass: 8st (1st cykel, 1st sim, 4st löp, 2st styrka)
Cykel: 77km
Löp: 32km
Sim: 2,5km
Lägsta vikt: 115,4kg

Bäst med veckan är min vikt. Åh vad skönt det är att jag gått ner så pass mycket och att det känns så bra. Det är fortfarande kanske lite väl snabbt, men skit samma. Det känns bra i alla fall vilket är huvudsaken.
Bra är också att jag kom ut på mitt långa brickpass. Dock måste jag jobba mycket med min cykling och framförallt måste jag vänja mig vid att sitta på cykeln under en längre tid. Alternativt cykla jäkligt mycket snabbare så jag slipper sitta så länge...
Om 2 veckor är det Vansbro och då måste jag räkna med att det kommer bli 3h på sadeln. Gärna +2,5h i tempobågen så jag måste verkligen få till det nu. Det får bli en cykelvecka. Simningen är jag inte speciellt orolig för och löpningen känns bättre och bättre även om det såklart kommer bli extremt jobbigt i Vansbro.
På tisdag ska jag försöka hitta en bättre sadel till cykeln. Jag har förstått att jag sitter för långt bak på sadeln vilket gör att jag klämmer vissa kroppsdelar som inte uppskattar den typen av behandling...

1 kommentar: