lördag 30 juni 2012

Zombiejakt i ösregnet.

Idag var det dags för en långjogg. Jag hade värmt upp med att tvätta, spela frisbeegolf och äta pasta så jag var ganska sugen trots att kroppen är lite sliten. Vädret var fullständig katastrof, men det är inget att be för. Bara att köra.
Målet var från början att springa riktigt långt, men tyvärr var jag tvungen att jobba så jag drog ner rundan till runt 90 min.
Jag sprang hemifrån ner längst med Danska vägen till Liseberg och sedan blev det söderut på Mölndalsvägen. I höjd med Maxi kom det en fruktansvärd regnskur som varade hela vägen ner till Lackarebäck. Motvind var det dessutom...
Tempot sjönk till mediokra 6:30, men jag brydde mig inte så mycket utan malde på helt enkelt.
 Jag rundade Lackarebäck och vände tillbaka hemåt. Regnet avtog lite och nu fick jag vinden i ryggen istället. Gött.
Jag hade med mig en gel, men jag bestämde mig för att spara den och bara mala på utan energi, genomblöt, nerkyld och hungrig för att vänja mig vid att må miserabelt vid löpningen. Ungefär så som jag misstänker att det kommer att kännas på en triathlonlöpning.
Jag hade definitivt några dippar, men jag bet ihop och sprang de sista 2km i 5:50 tempo. Kändes bra.
Jag körde med musik och Zombies. Run! men utan "chase-mode"

1 kommentar:

  1. Härligt! De miserabla långpassen lägger sig innanför pannbenet och bygger såväl psyke som ork inför framtiden.

    SvaraRadera