tisdag 5 juni 2012

Summering vecka 22

Marathonvecka innebär en lite lugnare vecka såklart, men jag tyckte ändå jag fick till några bra pass innan loppet. Det blev tyvärr inte så mycket cykling då jag ville spara benen, men det får jag ta igen.

Träningstid: 8h 59min
Antal pass: 6st
3,5km simning, 2pass
20km cykel, 1 pass
48,2km löpning, 2 pass

Veckans stora höjdpunkt var såklart Stockholm marathon. Även om jag hade hoppats på en bättre tid så är jag nöjd med min prestation. Vädret var förjävligt och benen var lika flexibla som telefonstolpar efter 2,5h. Inte så mycket att göra då och jag får vara nöjd med att kunna persa under sådana förhållande. Jag får ta revansch om en dryg månad.
I övrigt så känns det bra att jag fixade till min mtb så jag kan börja transportcykla. Nu får jag dra ner på vespakörningen och ta tillvara på de möjligheter till vardagsmotion som jag har.

Nu börjar den stora prövningen med mitt nya kost och träningsupplägg. Den 1:a september smäller det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar