onsdag 6 juni 2012

Premiär med våtdräkt.

Idag kom äntligen min våtdräkt från Mormaii.


Även om den var måttbeställd så var jag lite nervös för att den inte skulle passa, men det var såklart helt obefogat.
Den var lite krånglig att få på sig, men inte alls så krånglig som jag hade förväntat mig. Den var otroligt mjuk och följsam med stretchmaterial på de rätta ställena.
Det kändes lite ovant att gå ner i vattnet på den, men redan när jag stack i benen så kände jag vilket lyftkraft det var i dräkten. Och vilken go känsla det var att simma iväg. Det kändes först lite konstigt att bara se 1dm grumligt sjövatten istället för det ljusblåa klorhavet som jag vant mig vid, men det var bara att acceptera att man inte ser ett skit och hoppas att hajarna håller sig på behörigt avstånd. 

Navigeringen var definitivt det svåraste med simningen. Vattnet var grumligt och det fanns inga linjer på botten så det gällde att lyfta huvudet uppåt och titta fram för att sedan vrida huvudet för att andas. Det låter enkelt, men det tyckte jag definitivt inte att det var. Det blev lite snett ibland och jag drog hela tiden åt vänster vilket enligt Oscar berodde på att jag andades på höger sida.

Efter ett tag körde vi lite teknikövningar och då lossnade det rejält. Oscar blev lyrisk och sa att han aldrig sett mig simma så snyggt. Kul att höra. Han sprang genast och hämtade kameran för att föreviga detta.


Vi avslutade passet med att köra 2x400m ungefär vilket kändes helt ok. Navigeringen gick bättre och det kändes avslappnat, men ändå hyfsat snabbt.
Det var en jäkligt häftig känsla att simma i sjön som vi gjorde. Solen sken, det var skapligt varmt i vattnet och vi bara körde på.

Jag och min grymma tränare Oscar som hjälper mig med allt jag behöver för att nå mina mål. Tack för all hjälp Oscar!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar