söndag 10 juni 2012

Delicatoboll

Delicatobollen är nog bland det godaste jag vet i kakväg och jag kan utan vidare glufsa i mig ett sexpack. Idag när jag var funktionär så fanns möjligheten att är gratis äta att stort antal delicatobollar, men jag lät bli. Det känns jäkligt bra i efterhand att jag var stark nog att hålla min diet hyfsat i alla fall.
Jag "syndade" med en tunnbrödswrap och några ost/skinkmackor, men cola och delicatobollar gav jag bort till andra funktionärer vilket kändes bra.
Om jag ska lyckas med min diet och mina mål med Tjörn så gäller det att vara stark.

Tävlingen som jag var funktionär på var såklart Göteborg Triathlon. Jäklar vad tävlingssugen jag var. Jag hade hemskt gärna legat i vattnet och simmat idag också trots att det bara var 14 grader.


Jag hade fått låna min pappas gamla MC och körde cykeldomare under loppet.
 Det var ett riktigt skitväder, men det var kul att se eliten köra. Jäklar vad fort de går när de trycker på. Imponerande och inspirerande.
Kul också att det är så många nya som provar på sporten. Folk kommer dit på gamla MTB och citybikes för att få testa triathlon. Grymt kul och bra kämpat.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar