fredag 15 juni 2012

En lite lugnare dag.

Jag började (eller slutade) dagen med att åka ner till Valhalla efter jobbet och simma lite. Jag hade bestämt mig för 45min lugn tekniksim med eventuellt några intervaller för att känna på farten.
Jag fick ju äntligen mina nya simglasögon igår och jag var väldigt nyfiken på att testa dem såklart.

Jag kan inte säga att simsuget var speciellt stort 07:10 när jag nyss hade gått av mitt 12h långa nattpass, men jag bet ihop och åkte ner till bassängen i alla fall.
Det tog ett tag innan jag fick simglasögonen att hålla tätt, men när de väl satt bra så kändes det sjukt bra. Sikten var fantastisk och det kändes som att man såg hela bassängen, handisättning och allting. Grymt!

Flytläget var bra idag och det kändes otroligt avslappnat att simma hundringar på 2min. Jag misstänker att det beror på att jag känner hur det ska kännas när jag simmar med våtdräkten och att jag genom min viktnedgång tappat lite omkrets.
Jag provade att simma 50:or med minutstart och klarade 5st idag gentemot 3st som var mitt förra pers. Gött!

När jag sedan vaknade på eftermiddagen så åt jag en snabb frukost och transportjoggade sedan ner till Cykelcity för att hämta min hoj. Transportjoggen med ryggsäck kändes väldigt lätt trots att jag höll 5:45 fart. En skön känsla.
Slöcyklade till jobbet sedan och körde 15min core på gymmet och nu är det dags för ett 12h nattpass igen. Ingen rast, ingen ro...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar