lördag 16 juni 2012

Sisjösim


Det blev en snabb sim i Sisjön innan jobbet idag. Jag provade att simma dels med badmössa och dels med mina nya glasögon.
Badmössan kändes inte av alls, men glasögonen gjorde en otrolig skillnad. Jäklar vad man såg bra i dem. Det var inga som helst problem med att snabbobservera var jag skulle. GÖTT!

Simförhållandena var dock lite tuffa idag. det blåste mycket och det var kallt i vattnet.
Det gick lite vågor och jag märkte att jag blev lite desorienterad i dem, men jag hade rätt bra tryck i simningen ändå.
Efter min distanssim så körde jag lite flyt och andningsövningar. Jag laborerade en hel del med andningen och hade inga problem med att simma tretakt med våtdräkten. Jag tror det är viktigt att lära sig andas även åt vänster om det skulle gå lite mer rejäla vågor någon dag.

Ett kort med lyckat träningspass!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar