lördag 9 juni 2012

Framgång och premiär

Igår så lyckades jag äntligen väga in på under 120kg. Åh vilken skön känsla. Det är alltid lätt att motivera sig när det går bra. Snacka om nytändning.
Jag har för mig att jag vägde under 120kg en kortare period 2003 när jag var med i viktklubben, men nu ska det bli betydligt mer permanent. Ett steg närmare 110kg till september!


Idag är det dags för mitt första riktiga triathlon. Mitt i Borås triathlon heter tävlingen och det är en 1/10 Ironman. 380m sim, 18km cykel och 4,2km löpning.
Distansen är inte så skrämmande direkt, men jag hoppas kunna vara snabb. Under 75min borde jag klara tycker jag. Jag vill gärna ha ett rullsnitt på över 30km/h på cykeln också vilket borde funka så länge det är platt och rakt.
Det känns lite pirrigt, men det ska gå bra. Det ska bli kul att tävla mitt inne i stan i alla fall. Hoppas det kommer mycket publik och hoppas jag inte ramlar under växlingen.


En massa prylar blir det...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar