måndag 11 juni 2012

Cykelintervaller

Jag körde mitt korta intervallpass på cykeln idag för första gången.
Cykel till gymmet, 5min uppvärmning och sen 10x45 sekunder med 15 sekunder vila med 90 i kadens.
Satan vad jobbigt det var, men samtidigt gött.
Efter passet så blev det cykling hem och sen det lilla återhämtningsmålet i soffan framför fotbollen.

Filmen från min debuttriathlon ligger nu framme.


Efter 9:50 kommer jag och simmar förbi närmast kameran med min svarta våtdräkt med gröna ärmar. Jäklar vilka långa armtag jag tar. Ingen sprintsimning direkt...

Jag blev 43:a av 63 deltagare vilket jag är nöjd med. Framförallt är jag nöjd med simningen där jag hade 20:e bästa tid i motionsklassen, cyklingen gick också bra där jag blev 27:a, men även om jag är hyfsat nöjd med löpningen så är det där jag tappar otroligt mycket. en 57:e plats i löpningen är inte så bra, men när jag tappat mer i vikt så kommer jag att kunna avancera rejält.
Det ska bli intressant att se hur det går i Vansbro där det blir lite längre distans och jag kanske kan tjäna in lite mer tid på simningen och cyklingen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar