torsdag 21 juni 2012

Fortfarande på rätt väg!

Framsteg är som dunderhonung för motivationen!
Sen jag anlitade Kostvetarna så har det hänt grejer.
Det var nu 17 dagar sen jag fick mitt kompendium med recept och än så länge har jag tappat 7,8kg. Kanske är det lite missvisande då jag sprang Stockholm Marathon för 19 dagar sen och antagligen hade lite extra vätska i kroppen, men det är ändå väldigt bra siffror och jag är otroligt nöjd.

Jag får erkänna att det var lite överväldigande och lite skrämmande när jag och Oscar gick igenom kostupplägget, men i de fallen jag inte följt schemat så har det enbart handlat om dålig planering.
Vill man så kan man.
Det som har varit en stor skillnad är att jag gör mycket mer varierad mat hemma nu. Jag gör en massa rätter jag inte gjort tidigare, jag bakar bröd, jag blandar min egna musli, jag äter en massa mellanmål etc.

Tidigare har jag åtminstone periodvis lagat ganska mycket mat, men nu är det i princip endast hemlagat som gäller. 1 gång under de 20 dagar som jag följt mitt kostschema så har jag köpt mat ute (sushi) och anledningen till det var dålig planering.

Jag har inte följt schemat till 100% när det kommer till luncher och middagar då jag ibland inte hunnit (dålig planering) och lagat något annat som går snabbt och räcker länge, men mellanmål och frukost har jag följt utan undantag. Jag har i alla fall fått upp medvetandet kring kosten och jag tycker i alla fall att jag vet vad jag kan byta ut eller ändra på utan att dieten saboteras.

Det känns otroligt skönt att ha Oscar som stöttar och hjälper mig på alla sätt och det är såklart kul när man ser resultat.
Jag blir hela tiden snabbare genom min minskade kroppsvikt samtidigt som jag blir starkare och får bättre kondition.
Det kommer behövas om jag ska klara en Ironman nästa år.

1 kommentar: