tisdag 12 juni 2012

Långjogg

Jag vägde in på otroliga 118kg i morse. Skumt. Det är lite för mycket och lite för snabbt. Jag får kolla med Oscar om detta imorgon tror jag. Men självklart är jag hemskt glad över min viktnedgång. 118kg innebär att jag nu gått ner 25kg sen Göteborgsvarvet 2010. GÖTT!
Detta innebär också att jag är nere på 29,8 i BMI vilket gör att jag inte längre är i kategorin "fetma". Nu är jag bara överviktig. Ha ha.
Men jag kan inte säga att jag bryr mig speciellt mycket om BMI. Den skalan är knappast tillämpningsbar för idrottande människor...

Jag firade min nya vikt med en skön långjogg. Vädret var helt perfekt och jag begav mig upp mot Skatås strax innan lunch.
Det blev ett varv på Åttan, ett varv runt Härlanda Tjärn och sen vände jag och sprang Åttan ett varv till fast åt "fel" håll.
Jag hade med mig en gel för att få lite energi i kroppen. Jag testade Maxim idag vilket fungerade väldigt bra. Den var lite större och lite krämigare än Enervit, men den innehöll ungefär samma mängd energi. Dock upplevde jag det som att den mättade lite mer.

Jag snittade runt 6min/km hela rundan vilket jag är väldigt nöjd med. I uppförsbackarna tappade jag såklart fart, men jag tjänade in den tiden i nedförsbackarna. Sista km köttade jag på lite och sprang den på 5:20 så snittfarten på hela rundan blev 5:58/km






Äntligen gjorde jag mig förtjänt av Oscars stora återhämtningsmål dessutom. Precis som Sveriges OS-trupp så blev det mjölk efter passet. Gött!
Lite dadlar blev det också. Nice.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar