torsdag 28 juni 2012

Delsjösim och premiär på Life

Jag körde mitt premiärpass på Life Åby idag. Utomhusfys stod på schemat och jag hade 10st lite nervösa deltagare som vågade att testa.

Det blev i alla fall ett ganska tungt pass med lite stafetter som uppvärmning, ett block med cirkelträning, ett block med magövningar och som avslutning ytterligare en stafett.
Det var kul att instruera och jag hoppas deltagarna tyckte det var kul också. Jobbigt tror jag de tyckte det var i alla fall.

Efter passet så åkte jag upp till Delsjön för distanssim.
Planen var att simma 2,5km, men jag simmade fel så det blev bara 1,5. Trist. Jag måste träna mer på navigeringen och på att andas även på vänster sida.
Nästa gång vet jag dock vart jag ska så då blir det 2,5km.
Simningen gick annars bra. Jag tog det lugnt och rytmiskt och det rulla på helt enkelt. Lite snabbare hade jag hoppats på såklart. 33min på 1,5 är lite för långsamt.

Nu är det dags för Avengers med starka Linnea!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar