fredag 25 november 2011

Voltvändningar

Morgonsim med delfinVickan stod på schemat. Jag var lite seg i kroppen och Vickan likaså, men vi körde på ett helt ok pass ändå. Först hade vi tänkt köra 10x100m men det blev 7x100m + 300m.
Vi vilade kanske lite väl länge ibland, men det var hög intensitet i simningen vilket är bra.
Gött att klara en avslappnad 300m utan direkt ansträngning på slutet.
Jag träffade den alltid lika sympatiska Ted i poolen och han påminde mig om huvudets position vid andningen. Jag provade i lilla poolen och direkt fick jag bilder framför mig av Oscar som säger "hårfästet i vattenlinjen och blicken rakt ner" samtidigt som han dunkar mig i huvudet med en simfot. Konstigt att man glömmer och tränar in fel hela tiden... Fast det är så mycket att tänka på så jag antar att det är lätt, men därför känner jag att det är viktigt att man har kontinuerliga lektioner.

Efter simningen var planen att Vickan skulle lära mig voltvändningar, men det var inte det lättaste. Jag började med att vända utan att andas ut genom näsan och det ska jag verkligen undvika att göra om. Fy fan!!!
Sammanfattningsvis kan jag säga att jag kommer att "sidovända" ett bra tag till, men försöka träna voltvändningar några gånger i veckan i alla fall.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar