tisdag 1 november 2011

Sim, sim, sim

Åh vad gött det är när det lossnar med simningen. I början av passet gick det dock totalt åt helvete. Vänster arm hängde inte alls med och varje gång jag drog den framåt så bromsade jag med absolut bästa förmåga genom att plöja längst med hela min kropp med den istället för att lyfta upp den ovanför ytan. Krattan körde jag förra gången och den här gången blev det plogen. Eller isbrytaren kanske... :p
Som tur var så släppte det efter några längder med dolmen och jag gick loss på ett ganska hårt pass. Jag kände för att köra ganska hårt och försöka få lite mer distans i passen.
20x25m med minutstart blev det först och det fungerade jäkligt bra. Jag tyckte mig ha lite bättre vattenläge och benen kändes lite rakare. Efter några minuters vila så körde jag 5x100m med minutvila vilket också kändes bra. Det är otroligt skönt att jag börjar kunna köra lite längre pass och att jag kan tempoväxla lite.
Fortfarande är det såklart viktigt för mig att jobba på tekniken, men jag känner att det för mig mentalt också är viktigt att jag får lite längd i passen så det inte känns helt abstrakt att simma 1900m till hösten.

Jag kollade i min kalender och den 5:e oktober körde jag min första lektion och sedan dess har jag kört 17st pass. Första passet som jag körde så blev det 4x25m x2 med minutstart och då var jag så trött vid de sista att jag fick öka till 75 sekunders start. Utan att slå sig allt för mycket på bröstet så känns det grymt skönt att det gått så här bra och att jag ökat min kapacitet så som jag gjort. Jag ser framemot en fortsatt utveckling och en riktigt bra säsong nästa år.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar