onsdag 16 november 2011

Tungt morgonpass

Det blev ett bra men tung simpass i morse. Körde 10x100m med 30 sekunders vila. Jag fokuserade mycket på flytet, glida högt i vattnet, göra mig så lång som möjligt och hålla huvudet stilla med vattenlinjen vid hårfästet. Jag tyckte det gick ganska bra och det kändes definitivt som att farten ökade när huvudet inte sjönk så mycket. Jag roterade antagligen mina axlar mer än vad Oscar hade uppskattat, men det känns som att jag får mer avslannad kraft när jag gör så. Jag får konsultera oraklet om detta.
Efter hundringarna körde jag en lugn och avslappnad 400m intervall där jag gled väldigt bra i vattnet och som avslutning blev det 2 längder med helvetesplattan. Att det ska vara så svårt att få bensparken att funka...

Det kändes dock som att det lossnade lite idag vilket såklart är skönt. Nya tag imorgon!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar