torsdag 17 november 2011

Första tusingen!!!

Åh vad gött! Äntligen klarade jag min första tusing.
Jag körde i 50m bassängen idag och det känns lite gött att hoppa i fartbanan utan att skämmas.
Jag värmde upp med 200m slösim som kändes väldigt lugn och avslappnad och sen gick jag loss på tusingen. Det gick lite tungt vid 300m, men sen lossnade det. Jag tänkte mycket på tekniken och att försöka vara avslappnad och utsträckt. Efter drygt 400m så bara flöt det på och det kändes väldigt avslappnat. Lite jobbigt för armarna kanske, men inte så farligt. Jag slog i fötterna i kabeln som skiljer banorna vid några tillfällen vilket tyder på ett hyfsat vattenläge tycker jag.
Jag vrider fortfarande axlarna betydligt mer än vad Oscar vill, men jag tycker det känns som att jag får betydligt mer avslappnad kraft när jag gör så. Jag får konsultera honom angående detta.
Efter kilometern körde jag 200m teknikövningar med bojen och sen 200m utan.

Riktigt gött att jag klarade 1km. Detta firades med en pepparbiff och ett stort glas mjölk. Nice!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar