måndag 7 november 2011

Längdrekord igen.

Jag började veckan men en tripp till Valhalla. Jag körde först lite uppvärmning och sedan tänkte jag köra så lång distans som jag orkade. Förra gången jag gjorde ett distansförsök så blev det 200m, men idag lyckades jag med 500m. Jäkligt gött. Efter mitt långpass körde jag två längder benspark, men jag får inte till det. Surt. När jag tycker jag har bra teknik så ligger jag helt stilla och när jag har lite sämre teknik så går det lite mer framåt. Skumt, men det är väl bara att köra på även om det är tungt och tråkigt...

Men när jag simmade vanligt så tyckte jag att jag hade bra tryck i dragen, höga ben och en allmänt avslappnad teknik. Jag försökte tänka på raka och höga ben och att vrida på huvudet när jag andades istället för att lyfta på det.
Jag tyckte tekniken kändes bra, men jag fick ont i huvudet på slutet vilket jag antar beror på något fel med andningen som orsakar syrebrist. Jag får be Oscar titta på det på torsdag.

Imorgon blir det lite tyngre intervaller hade jag tänkt. Jag ska försöka tempoväxla lite och trycka på lite mer under de korta intervallerna.

Nu blir det ett skönt nattpass med en rykande het Runners World. Nice.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar