tisdag 8 november 2011

Sim salabim!

Det blev ett tungt men väldigt bra pass på Valhalla idag. Jag körde 100m lugnt och 50m snabbt med 30 sekunders vila mellan intervallerna. 150m = 1 intervall och jag körde 10st med kort vila efter 5st.
Det var kul att tempoväxla och det kändes som att farten ökade ganska markant när jag tryckte på med armarna. Underligt var att jag kände att jag fick med bensparken lite också.
Hundringarna kändes avslappnade och ganska enkla. Kul att bensparken lossnade lite idag. Gött.

Som uppvärmning körde jag lite med dolmen för att testa att andas vid var tredje armtag, men det fungerade inte alls andas på vänster sida idag. Något jag definitivt måste träna in till nästa års utomhussäsong.

Gött att det blev bra längd på passet. 1500m är ganska mycket för mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar