tisdag 29 november 2011

Miljöombyte


Det blev ett skönt simpass i Tivolibadet i morse. Lite miljöombyte om man nu kan ha det i en bassäng. Det var väldigt lugnt i badhuset med bara 5st personer i poolen när jag kom dit vid 08.
Gött att vara snabbast i poolen för en gångs skull, sen kanske man ska tala tyst om att medelåldern kanske låg på 65....
Jag körde 100m insim och sen gick jag loss på 5x100m med 30 sekunders vila x3. Setvilan var på ca: 3min.
Sista settet var jäkligt tungt och tekniken var inte speciellt bra, men jag kämpade på och försökte få till det så gott det gick.
Jag försökte fokusera på andningen, benen och att försöka vara avslappnad i nacke/axlar. Jag tyckte vattenläget var lite bättre och det känns ganska avslappnat. Jag kan köra lugnt och avslappnat utan direkt ansträngning och jag kan öka frekvensen och få bra grepp i vattnet och simma hyfsat snabbt.
100m bad som avslutning.
Det blev ett bra pass på totalt 1700m idag. Bra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar