lördag 12 november 2011

Sovmorgon

Åh vad skönt det var att sova ut i morse. Planen var att åka och simma, men jag åkte ner till Mc Donalds istället och åt en stor fetfrulle. Kanske inte det bästa sättet att starta dagen på, men gott var det i alla fall.
Efter frullen så halkade jag osökt in på en BMI-sida och fick detta upplyftande svar:

"Du har ett BMI på 31.06 vilket, enligt BMI-definitionen, placerar dig i gruppen gravt överviktig."

Ja, ja. Jag kan ju inte säga att jag känner mig gravt överviktig, men allt är ju relativt. För att vara gravt överviktig så är jag i jävligt bra form i alla fall. Ha ha.

Några andra som är i jävligt bra form hittade jag i Lidingöloppets resultattidning som damp ner i brevlådan igår.
Vinnarna av 10km i respektive åldersgrupp, Miles Fleetwood och Asta Sjöberg. Miles som är född 1941 avverkade 10km på 44:13 och Asta som är född 1938 vann på 55:49.
Helt sjukt vilka tider de presterar. Mitt pers på milen i år är dryga 56min vilket innebär att jag hade sprungit ganska jämt med Asta, men blivit krossad av Miles. Lite coolt ändå. Hoppas att jag är i sån form när jag är 70år...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar