söndag 27 november 2011

Lätt brickpass.

Det blev ett ganska lätt brickpass efter dygnsvändningen.
45min spinning med miserabel musik och 4km på bandet med VFF.

Spinningen kändes bra och jag kände mig stark. Jag pressade ganska hårt med motståndet och försökte ligga på +75% av maxpuls, men så fort jag sänker motståndet eller tempot så sjunker pulsen som en sten. På ett sätt är det väl bra, men jag känner att jag tappar lite effekt i träningen.
Musiken i passet var nog det sämsta jag varit med om. Även om man nu gillar Flashdance och Dirty Dancing så kanske man inte behöver bygga passet kring den typen av musik. Passets mest aggressiva musik var Wake me up before you Go-Go med Wham. Inte ok...

Efter spinningen så körde jag 4km VFF på bandet. Jag startade på 10,5km/h och det kändes väldigt lätt så det blev till att öka successivt för att avsluta med 13km/h på sista 500m. Jävligt gött.
Steget känns avslappnat och snabbt och det kändes som att jag hade bra tempo i kroppen.
Jag fick skavsår under mina stortår igen, men körde på sista km trots att det gjorde ont.
Ett gött pass blev det i alla fall. Skönt att jag börjar komma upp i lite mer distans med VFF.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar