onsdag 2 november 2011

Soffmongo


 Äntligen är jag ledig några dagar. Skönt. Jag hoppade över morgonpasset på Valhalla idag och åkte hem och sov istället. Ställde klockan så jag fick 4h sömn och vaknade förhållandevis pigg.
Efter "The social network", bacon, skramlade ägg och en stor kopp kaffe så åkte jag upp till Skatås och sprang milen. Tanken var att springa lugnt och avslappnat och bara mala på för att känna in tempot inför Finalloppet.
Tyvärr så hade jag glömt att ladda min klocka så jag fick ingen data ifrån passet, men det kändes väldigt avslappnat. Det var lite tungt i vissa uppförsbackar, men så fort det gick lite nerför så blev benen som nya igen.
Åh, vad jag hatar när man har glömt ladda klockan. Jag övervägde att åka hem och ladda den, men då hade jag inte hunnit springa innan det hade blivit mörkt...
I alla fall så gick passet lite långsammare än jag hade hoppats, men det kändes avslappnat. Vissa delar av sträckan kändes väldigt avslappnad och snabb, men tydligen gick det inte så fort. Det märks att jag slarvat med löpträningen och inte kört intervaller som jag borde ha gjort, men så blir det när man prioriterar annan träning.
Nu blir det soffhäng för hela slanten med kaffe och film. Skönt och välbehövligt att bara dega en hel kväll i världens bästa soffa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar