onsdag 9 november 2011

Hård morgon.

Benen var lite möra efter gårdagens crosspass och de blev sannerligen inte piggare av Elins pass med TPF. Det blev ganska mycket styrka och jag var ordentligt trött på slutet.
Efter TPF så var det dags för simlektion nr. 6 med Oscar. Jag värmde upp i 15min innan lektionen och det kändes ganska bra. Benen var trötta, men jag tyckte jag hade hyfsat flyt ändå.
Vi jobbade en del med armtagen och försökte få in mer sträck i simtagen, högre högerarm och bröstet mer rakt ner mot botten. Huvudet var också ett problem som vi jobbade med. Blicken mot botten, hårfästet i vattenlinjen och blicken vid andningen rakt åt sidan och inte upp i taket som nu.
Det känns skönt att det lossnar lite för varje gång och när jag träffar Oscar så går det framåt i ett lite större kliv. Skönt.
Skönt är också att jag nu kunde simma lite hårdare och få några instruktioner och sedan direkt köra en längd till utan att behöva stanna och vila innan jag kunde simma vidare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar