söndag 1 juli 2012

Långsim

Veckans sista träningspass blev distanssim i Delsjön. Förra gången simmade jag vilse och simmade bara runt lilla ön, men den här gången hittade jag så det blev runt båda.


Ankorna spanade in mig innan jag började. Tack till Annika frö grymt bra bilder.

Simningen kändes bra i början. Det blåste ganska mycket motvind så det kom lite vågor, men det gick ganska bra ändå. Lilla ön kom fram ganska snabbt och jag hittade var jag skulle simma
När jag skulle runda stora ön så fick jag någon idiotisk noja när jag håll på att simma på en stor sten och tappade helt rytmen och började spana efter flytande lik, hajar och andra sjömonster. Korkat!

På tillbakavägen lossnade det och jag kunde trycka på lite mer. Simningen kändes avslappnad och bra.
När jag kollade på Funbeat så blev simsträckan 2km, men i klubben brukar de säga att det är 2,5km.
44min tog det i alla fall.

Ett gött avslutningspass på en hård träningsvecka. Nu blir det lite kortare och snabbare pass inför nästa helg.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar