söndag 22 juli 2012

En vanlig dag.

En vanlig dag i livet för en nattarbetande triathlet med drömmar om Ironman.

14:30 Vaknade. Åt en tallrik cornflakes, lite russin och en kopp kaffe.

15:00 Trimmade av håret på benen, tog på mig joggingkittet och åkte till affären för att köpa kyckling och mjölk.
16:00 På plats i Skatås för Oscars sjuka backpass. 3x2,5km med 15min starttid. Benen ville inte alls som jag idag och min förhoppning om att kunna sänka tiden till 14min grusades efter första varvet. Antagligen satt cykelpasset från i fredags fortfarande kvar. Lyckades springa 5 sekunder snabbare per km och jag tycker ansträngningsgraden var lägre i alla fall.

17:00 Lämnar Skatås efter stretching och återhämtningsmål
 

17:10 Hemma. Sätter på ugnen, fixar kycklingen, slänger in kycklingen i ugnen, lagar en omelett som jag avnjuter i soffan med lite vatten och Watchmen, hyvlar benen, duschar, tar ut kycklingen, klär på mig, fyller en matlåda med kyckling och lämnar lyan.

18:30 Anländer till jobbet, byter om, sätter på kaffe, sjunker ner i jobbstolen 18:45 för att påbörja ett 12h nattpass.

En helt vanlig dag helt enkelt.

1 kommentar:

  1. Osäker på om du driver skönhetsblogg för män eller träningsblogg nu? men att du sprang snabbare måste bero på det icke existerande håret..

    SvaraRadera