tisdag 3 juli 2012

6x1000m

6x1000m på Valhamra IP stod på schemat idag.
Förra gången jag hade tänkt köra intervaller där så hade de ett friidrottsläger så jag fick ställa in. Surt.
Men idag var det tomt och gassande sol. Gött!
Jag körde utan tröja för att jobba lite på brännan samtidigt...



3 varv uppvärmning och sen var det bara att kötta på. Planen var att ligga på runt 5min/km så när jag kom in på 4:45 på första km så blev jag lite orolig och började fundera på om jag skulle hålla.
30 sekunders vila sniglade sig fram och kändes generös och jag bestämde mig för att ta det lite lugnare nästa kilometer. 4:44 blev det. Skumt. Nu kände jag att jag skiter i tiden och kör hårt bara. Bära eller brista.
De sista 4 intervallerna gick på 4:47, 4:48, 4:45, 4:45. Otroligt skönt att kunna springa så fort.
Visst var det sjukt jobbigt på slutet, men det gick ändå förvånansvärt bra.

Otroligt nöjd med dagens pass. Konstigt att jag inte kan få till det på milen. Måste köra mer backträning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar