tisdag 31 juli 2012

Intervaller

Det blev ett fruktansvärt intervallpass på Valhamra innan jobbet idag.
2x10x200m Starttid på 75 sekunder och 5min vila mellan setten.

Det var första gången jag körde det här korta passet så jag visste inte riktigt vad jag skulle landa på för tid, men jag låg på strax över 45 sekunder på mina första repetitioner så jag bestämde mig för starttiden då.

Första settet gick bra i början, men blev riktigt tungt på de sista intervallerna. Jag hade 46 sekunder som snabbast och 48 som långsammast så jag var väldigt jämn i tempot. Bra.

Jag fick verkligen bita ihop för att ge mig ut på andra settet, men jag ångade på. Första intervallen kändes väldigt avslappnad vilket resulterade i 49 sekunder, men sen kom jag ner till 46-48 sekunder igen. Det kändes som att löptekniken blev bättre och jag hade lite mer kraft i steget så det andra settet gick lättare än det första. Skumt.
Den sista intervallen skulle jag få in på under 45 sekunder vilket jag klarade med en sekunds marginal.

Ett tufft men nyttigt pass. Benen blev ordentligt stumma så det var tur att jag körde 1200m nedvarvning.
Det ska bli spännande att se hur det känns i benen imorgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar