torsdag 26 juli 2012

Smärta, framgång och Skatåsmilen.

Sista nattpasset avverkat och jag kravlade ur sängen runt lunch. Det värsta med natten är definitivt dygnsvändningarna. Inte kul att bara sova 4h, men om jag inte gör det så vet jag att jag kommer att ångra mig.
Efter dagens invägning piggnade jag dock till. Åh vad bra det går nu!!!


Efter lite slöande så åkte jag in för ett mycket smärtsamt inköp. En epilator. Jag hade läst in mig under natten och det känns som att det är det rätta att ha.
En Braun Silk e pil blev det.(Osäker på stavningen)





Det blev inte riktigt den funktionen som jag hoppats på, men resultatet blev ganska bra i alla fall. Skönt var det sannerligen inte och jag nöjde mig med att köra upp till knäet.
Det som var kasst var att man fick köra över samma område 25-30 gånger innan det blev bra. Jag hade hoppats på att man kunde köra ett drag bara och sen var det klart, men i det fallet var reklamen definitivt missvisande. Hoppas nu att det håller så länge som de säger.

På kvällen siktade jag på att klara sub 55 på Skatåsmilen.
Jag körde hela tävlingskittet med snabbkeps, snabblinne, snabbskor och snabbstrumpor.
Jag tyckte det var ganska svalt 19:30 när jag startade så jag körde utan vatten.
Jag gick ut ganska hårt, men det visade sig att det fick jag betala för i slutet av loppet. Jag kroknade helt enkelt på slutet och jag fick inte upp farten. Backarna slet för mycket tyvärr och jag kom i mål på 56:11.
En helt ok tid ändå och bara 30 sekunder ifrån mitt pers, men det är trist att jag inte klarar 55.
Positivt var att jag höll en ganska jämn fart och lyckades för första gången ha under 6min på alla kilometrar.

Självklart försökte jag analysera passet efteråt och det är mitt tredje löppass på tre dagar samtidigt som jag vänt dygnet och bara sovit 4h så jag får vara nöjd ändå.
Nästa gång....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar