tisdag 24 juli 2012

Morgonjogg

En av nackdelarna med att jobba natt är att när man ska göra en morgonjogg så infaller den oftast för mig ca: 15:30. 15:30 finns det en möjlighet att det är varmt och idag var det jävligt varmt.

Men ska man bli fin så får man lida pin så jag fyllde en vattenflaska och gav mig iväg på min stora Torprunda.
Direkt kände jag att jag inte hade speciellt mycket energi i kroppen och att jag var sliten i bål, ben och axlar efter gårdagens styrkepass.
Målet med dagens löppass var dock att bara mysa runt och genomföra ett bra lågintensivt förbränningspass.

Passet genomfördes helt enligt planen och jag kände mig hyfsat pigg efteråt. Värmen var såklart jobbigt och jag hällde antagligen lika mycket vatten över mig som i mig.

När jag kom hem vägde jag mig och då vägde jag 111,1kg. Alltså 2kg mindre än igår. Det känns som att jag måste fylla på en hel del vätska i natt.


Den här länken dök upp på Funbeat häromdagen. Kul info om vikt och i vilket land folk bor som i snitt väger som jag.
Enligt BBC så ska jag bo i Qatar, jag har ett BMI som är högre än 72% av män i min ålder i Sverige och jag har ett BMI som är högre än 82% av alla män i min ålder i hela världen.
Lite på skoj, men lite kul ändå.
Baharain here I come!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar