tisdag 10 juli 2012

Skatåsmilen

Efter att ha kolhydratladdat med våfflor och vispgrädde igår så kände jag att det var dags att plåga kroppen lite på nytt.
Jag var rejält löpsugen och kroppen kändes fräsch efter gårdagens vilo/slaskätardag så jag styrde vespan mot Skatås för att slå ett nytt pers. 56:23 var det gamla och jag vill så gärna ner under 55!

Jag hoppade över uppvärmningen och började lugnt. Oftast när jag börjar lugnt så blir det ändå ganska snabbt, men idag kändes det som promenadfart trots att jag hade 5:48 på första km. Sen börjar de jäkla uppförsbackarna och jag fick börja jobba lite.
Dock kändes steget väldigt lätt och jag kunde trycka på ganska bra utan att jag blev speciellt trött.
5:56 på andra km och sen rullade det på bra. Tunga kilometer 4 på 5:59, lätta kilometer 6 på 5:17 och jag kände mig alltjämt fräsch i benen.
Efter 6km började regnet vräka ner vilket var ganska skönt.
Sista 3km så ökade jag trycket lite i stegen då jag kände att jag hade en hel del energi kvar. Skönt att kunna öka på slutet och inte stagnera som vanligt.
Jag flög (typ) över mållinjen på 55:43 och känner mig nöjd med den tiden.
Fortfarande inte under 55, men jag närmar mig för varje gång jag springer milen.
Med uppvärmning och lite hårdare öppning så kanske jag klarar det nästa gång.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar