onsdag 18 juli 2012

Snabb, snabbare, JÖRGEN!!!

Idag var första dagen sen maran som jag kände att jag var tillbaka i de gamla gängorna.
Kosten är fortfarande off dessvärre, men idag fungerade träningen i alla fall.
Jag tror allting kommer att stabiliseras efter min jobbhelg. Då jäklar!

Jag började dagens träning med ett skönt varv runt min Lerumsrunda. Jag körde med mina tunnaste cykelbyxor, utan handskar och jag testade min Okley M-frame för att se om de var bättre för tempopositionen.
Utrustningsmässigt funkade allting utom min aeroflaska bra. Jag ska testa att flytta fram styret lite, jag behöver få fast min flaska bättre och jag behöver att längre sugrör, men annars funkade allting.

Jag körde lite styrketräning i backarna idag och körde sittande backe med 3st klingor tyngre än jag brukar. Fy fan vad jobbigt det var, men lite gött ändå.
På hemvägen körde jag lite intervaller och jag känner mig hyfsat stark när jag tar i lite. Dock behöver jag lite bättre uthållighet.
Det blev 53km på 1:55 vilket är lite långsamt, men det blev ganska tungt periodvis.

När jag kom hem så blev det en rejäl portion pasta och några avsnitt Weeds och sen stack jag ut på en löprunda.
Benen var lite stumma, men jag ville köra en medeldistansrunda med högt tempo.
Jag körde min lilla asfaltsrunda och gick ut hårt!
Första km på 5:22 trots rödljuset vid Lidl och den tunga uppförsbacken och sen rullade det på. När jag kom ut vid gamla SVT så gasade jag på och landade km nr.4 på 5:06. Gött! Steget var ganska kort, men rappt. Det kändes inte som att det gick så fort som det gjorde, men jag brydde mig inte om tiden utan körde bara på känsla. Jag måste sluta fega och köra på när det känns bra.
Backen upp mot dockteatern var sjukt tung, men sen köttade jag på bara. Naturligtvis fick jag ett rödljus till innan målgång, men jag lyckades ändå ta mig in på under 35min för första gången i mitt liv.
Snittfart på 5:07/km på 6,8km är sjukt bra för mig. Jag hade hoppats landa på under 5:30 i snitt. löpningen fungerar verkligen bra nu.

Starka ben!!

Kanske ska raka dem så jag cyklar snabbare. En massa luftmotstånd i den pälsen...

Vad säger ni. Raka eller ej?

2 kommentarer:

  1. Tönt om du rakar, det är ju inte världsrekord där milisekunder är viktiga! Var en man för fan ;)

    SvaraRadera