fredag 13 juli 2012

Race ready? Nja....

Ligger i soffan och känner mig otroligt seg. Om en timme blir jag hämtad och jag funderar på att kanske börja packa...
Imorgon ska jag springa mitt fjärde marathon i karriären och som alltid siktar jag på pers.
Det kanske är fel att hela tiden försöka slå rekord, men jag känner att jag har kapaciteten och jag har definitivt viljan att förbättras så jag skäms inte för min strävan av att persa.

Dock känner jag mig inte speciellt laddad inför uppgiften så jag misstänker att det kommer att bli ett ganska tråkigt lopp med väldigt lite publik, men det är ju onekligen en speciell händelse med ett jubileumsmarathon och nästa gång det är jubileum så kommer jag vara för gammal för att slå pers.

Hoppas jag laddar till lite mer ikväll och framförallt imorgon.

Som vanligt dagen innan lopp så kände jag mig lite snörvlig när jag vaknade, ryggen var skev, mitt ena knä kändes lite mysko och min ena hälsena är antagligen av, men det är som vanligt.
Imorgon kommer jag vara 100% fysiskt i alla fall.

Håll tummarna!

2 kommentarer:

  1. Säger som Lance Armstron:
    -"Pain is temporary. Quitting lasts forever."

    Det är bara att bita ihop, resa sig upp och ge järnet. Tänk possitivt...
    Klart du ska gå för pers

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ett väldigt bra citat.
      Har lite pre race blues bara. Imorgon är jag stark igen!

      Radera