måndag 23 juli 2012

Styrka

Jag körde ett snabbt styrkepass innan jobbet idag. Först hade jag tänkt köra ett cykelpass, men benen var ganska mosiga sen gårdagens backpass så jag körde styrka istället.

1min medicinbollssitups+1min planka = 1set 10 sekunder vila mellan övningarna och jag körde 4set.

3x12 situps med 16kg kettebell.
Jag sitter i en situpsbänk med en KB i en hand. Armen är sträckt uppåt under hela situpsen. Sidomusklerna i magen aktiveras på ett skönt sätt.

Avslutningsvis 10min snatch med 16kg kb. 190reps. Klent!
När jag körde kettebell som mest för några år sedan så klarade jag 290reps med 16kg på 10min och 208 reps med en 24. Frågan är om jag ens hade klarat 100st med 24:an nu.
Jag får definitivt börja köra lite mer kb igen. Jag tror inte jag lägger på mig några muskler genom den typen av träning som motverkar mina andra träningsambitioner.

113,1kg på vågen idag. 1hg kvar tills jag har passerat den magiska -30kg gränsen. GÖTT!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar