måndag 21 maj 2012

Soppatorsk!

Ja ibland är man dum och ibland jättedum.... Efter 5st 12h nattpass och 4h sömn med 50g ost och ett glas mjölk i magen så sticker jag ut på ett brickpass cykel/löp. :p
Jag slöcyklade ut till Utby och tänkte köra 15km österut och sedan vända för att försöka cykla 30km på en timme.
Det var aggressiv motvind österut och helt sjuka backar så ganska snabbt låg jag efter i tid, men jag hoppades kunna kötta ikapp på tillbakavägen. När jag hade cyklat 10km så kom jag dock in i Lerum och kände att det inte var någon mening att köra 5km in i ett samhälle då jag hade tappat en massa tid där så jag gjorde om passet till 20km på 40min och istället bibehålla farten hela vägen hem.
Medvinden hem gjorde susen och de sista 3km gick sjukt fort. Cykeln bara flög fram och jag hade 3st km med tider under 1:30. Långa perioder var jag över 40km/h och det var jäkligt kul att cykla. Tyvärr missade jag tiden med 40 sekunder, men jag tyckte det var helt ok ändå. Cyklingen hem var väldigt avslappnad, men det gick rätt bra ändå. 28,5km på 58min är jag nöjd med i alla fall.
Väl hemma så parkerade jag hojen, bytte skor och stack iväg igen. Efter ca:10min så märkte jag att energin var helt slut och jag kunde helt enkelt inte springa mer. 2,5km höll det ungefär sen fick jag börja gå/jogga och i ärlighetens namn så blev det mest gång på slutet. Inte så kul, men en nyttig läxa lärde jag mig.
Ja ja...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar