torsdag 17 maj 2012

Insomnia, spintest och löpintervaller.

Inatt funkade inte sömnen alls så tyvärr fick jag ställa in TPF som jag hade tänkt gå på i morse. Jag somnade inte förrän 03 och jag valde att sova istället.

Efter frukost så åkte jag ner till gymmet för att testa lite musik. Kul och jobbigt. Det ska bli grymt kul att se vad deltagarna tycker om min musiksmak och mitt pass, men det ska nog gå bra. Nu vet jag hur jag ska lägga upp passet med BPM så nu borde det gå ganska lätt. Hoppas jag i alla fall.....

Efter cyklingen åkte jag upp till ett mycket regnigt Skatås för att ta mig an milen. Benen trummade på av sig själv och det bar iväg i en jäkla fart i knappt 4km då osynliga mannen körde in en kniv i mitt vänstra skulderblad. Skumt. Den smärtan skiljer sig ifrån den jag haft tidigare. Den var mer som på premiärvarvet än vad jag upplevde förra veckan. Jag måste rulla mer och köra mer bålträning!
Som straff för min veka rygg så bestämde jag mig för att köra intervaller. Ibland funkar det utan att göra ont och idag var en sån dag. 10x90 sekunder med 30 sekunders gåvila var min överambitiösa plan och det kostade definitivt på i slutet. Givetvis höll jag ett helt vansinnigt tempo i början och givetvis så kom alla uppförsbackar under löpintervallerna.
Fantastiskt jobbigt var det såklart, men en go känsla av utmattning efteråt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar