söndag 13 maj 2012

Race report Göteborgsvarvet.

Uppladdningen var knappast den bästa med ryggont och pollenhosta, men jag bestämde mig för att starta i alla fall.
Jag laddade upp med omelett och bacon och tre timmar före start så blev det lite spenatpasta. Tänkte att jag skulle få lite Karl-Alfredstyrka...
Som vanligt körde vi uppladdning hemma hos Jens vilket är helt perfekt. Lite knäckande att se eliten springa i mål medan jag bytte om, men kul att se deras löpning. Medan jag tog på mig mina strumpor så avverkade de sträckan mellan Eriksberg och Avenyn. Sjukt.

Här har vi bilden före start.
Jag valde i sista stund att springa i min TPF tröja då jag var lite osäker på formen och det skulle vara sjukt pinsamt att gå längst med Avenyn med TPF loggan, men det kändes bra innan start så det fick bli snyggtröja.

Start!
Jag tog det lugnt i början och lyssnade allt vad jag kunde på kroppen, men allt kändes bra och pulsen kändes normal så jag bara rullade på. Ryggen var lite stel, men det gjorde aldrig ont som tur var.
När jag kom upp till toppen av säldammsbacken så släppte jag på farten och drog iväg.
Allt rullade på i bra takt sen. Dessvärre var jag tvungen att stanna till i en Bajamaja efter Älvsborgsbron vilket var jäkligt trist, men sen funkade allt som det skulle. Jag ökade farten i varje nerförsbacke och jag ökade farten 200m innan varje vätskekontroll vilket också kändes bra.
När jag kom upp till Götaplatsen så kände jag mig i princip 100% så jag skruvade upp farten lite på slutet och kom in på 2:06:40.
Med tanke på förutsättningarna för mig så är jag väldigt nöjd med den tiden. Inget pers, men jag kapade över 20m från förra året vilket är sjukt bra.


Efter loppet åkte vi ner till Star bowling för lite välförtjänt bira och burgare.
Det var nog den största burgare jag någonsin ätit. God var den dessutom. Nice.

Och så här ser det numera ut i medaljhyllan. 2014 blir det 10:de varvet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar