onsdag 30 maj 2012

Naprapat, djävulskt liniment och däckbyte.

Jag var hos naprapat-Richard idag igen. Ryggen är otroligt mycket bättre vilket till stor del är hans förtjänst. Den förra behandlingen och råden om stretching och ryggrullen har gjort underverk. Gött.
Idag blev jag ordinerad rumpstretch och ett djävulskt liniment. 
Jag testade att stryka på lite liniment på ryggen innan min powerwalk idag och först kändes det ingenting så jag smetade på lite extra, men efter en kvart ungefär så började det bli lite varmt och efter 16min så kändes det som att någon hade hällt lava på ryggen. Jäklar vilket tryck det var i den. Det blev nästan för mycket, men fartvinden kanske kyler ner mig på lördag.... ;-) 





Jag passade på att byta däck på min mountainbike idag. Cykeln har stått i något år nu så de gamla hade spruckit. Herregud vad stela de nya däcken var att få på. Det var kevlar i de nya och antingen har jag blivit klen i underarmarna eller så var de sjukt svåra att få på. Det tog ungefär en kvart att få på det nya däcket och svetten lackade. Jag lär ha träningsvärk i underarmarna imorgon... 
Jag valde däck med en massa dubb då jag antagligen mest kommer att cykla i stan med den och när jag testade den efteråt så var det ett bra rull med ganska lite friktion. Det blev inte det vanliga brummandet som man ofta hör på en mtb annars. 




Uppgraderad Cannondale Killer V500. Visst är den snygg även om den har över 10 år på nacken?



 Mina veka triathlonhänder...





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar