tisdag 22 maj 2012

Sim och spin

Jag började dagen med ett gött simpass på Valhalla. Första kvalitetspasset på länge vilket var skönt. Dock fick jag problem med min högra armbåge på slutet vilket jag aldrig varit med om innan.
Jag tyckte mig ha hyfsat flyt, men det gick lite långsamt. På slutet fick jag till benen lite och kände kraften. Nice.

Det blev en Gainomax i solen efter träningen. Fantastiskt!


På kvällen var det äntligen dags för mitt första spinningpass som instruktör. 75min tunga intervaller stod på schemat och 7st tappra deltagare trotsade solen och gick in i en svettig spinninglokal och körde. Kul och ganska lagom för första passet.
Jag gillar att köra hårt och det dröjde inte länge innan både jag och deltagarna svettades ordentligt.
Men jag tyckte passet gick bra i alla fall. Jag blev ordentligt trött och jag jagade på deltagarna allt jag kunde.
Det blev någon miss med en halvminut ibland, men jag tror inte det märktes.
Jag ser framemot nästa pass.


1 kommentar: