torsdag 24 maj 2012

Framsteg

Idag satte jag ett nytt längdrekord igen. Åh va gött! Jag klarade 2000m i sträck idag vilket var en dubblering av det gamla rekordet. Det går fortfarande inte så snabbt, men jag känner mig trygg i vattnet och jag kan simma avslappnat under en ganska lång tid nu.

Jag gick tillbaka i träningsdagboken idag och upptäckte att jag passerade 100h simträning efter dagens pass. Det sägs att det krävs 10000h för att bli expert så jag har en bit kvar, men jag tycker mig redan ha kommit en bra bit på väg.
Den 5:e oktober körde jag Första passet med Oscar och då såg det ut såhär:
Att ingen kastade i en livboj är ett mirakel. Herregud som det ser ut, men kul att se framstegen genom att titta på denna gamla film.
96st simpass har det blivit sen dess och för en månad sen såg det ut såhär:
Det finns fortfarande en hel del att jobba på, men det är tack och lov en väldigt stor skillnad ifrån hur det började.
Ett stort tack till Oscar som tålmodigt och pedagogiskt har hjälpt mig med simningen. Tack också till tränarna i Triathlon Väst som har varit en stor hjälp och för de grymma lagkamraterna som inspirerar och stöttar.

Nu är det dags för fas 2 i min förvandling "från fet till triathlet" och träningen skruvas upp några hack samtidigt som det ska bli ordning med min kost.
Mina 6 dagars kostregistrering tar slut idag så nu ska resultatet analyseras så jag kan gå ner i vikt och effektivisera min träning. Återigen hjälper Oscar mig men nu genom Kostvetarna.
Det ska bli väldigt spännande att se vilka resultat det kommer att bli och jag är grymt taggad inför att klara Tjörn HalvIronman på under 5:30.
Det kommer att bli jäkligt tufft, men om det hade varit enkelt så hade alla gjort det.
GO GO GO!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar