fredag 20 april 2012

Valhalla, Peter och voltvändningar

Jag körde ett pass på Valhalla tillsammans med Peter i morse. Det var kul att simma med Peter och det var kul att vara tillbaka på Valhalla. Jag får köpa ett nytt kort där, för det är helt klart en mycket bättre anläggning.

Det märks tydligt att jag inte simmar så mycket längre, men jag tycker jag kommer in i det ganska snabbt igen.
Jag fick ha ett lite längre insim än vanligt, men sen lossande det.
Jag körde först lite i 25:an och sen när Peter kom så gick vi över till 50:an. Det känns som att jag förbättras mycket mer i 50:an vilket är gött. Jag körde lite teknik, några snabba hundringar och en ganska hård 400m arm.
Tyvärr kom simgymnasiet in och tog vår bana så vi valde att avbryta och hoppa ner i barnpoolen och stretcha och öva lite på voltvändningar.
Jag har minst sagt lite att jobba på när det kommer till voltvändningarna som ni kommer att se nedan...
Tråkigt att se hur fötterna beter sig också. Att det ska vara så svårt att sträcka på vristen samtidigt som foten är avslappnad..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar