onsdag 11 april 2012

Snaggad och jagad av zombies.

Efter ett tips på funbeat så laddade jag ner appen Zombies, Run! till min ajfån.
Detta är alltså en löpspel där man springer med hörlurar och lyssnar på sin musik medan det utspelar sig olika uppdrag. Du är "Runner 5" och du har i uppgift att ta dig till basen utan att bli fångad av zombies. Medan du springer så plockar du upp olika föremål på vägen (batterier, ammunition, medkit etc.) och när du kommer fram kan du bygga ut din lilla stad så fler personer kan flytta in. Ibland blir du jagad av zombies och då gäller det att öka takten så man inte blir fångad. Spelet är synkat med GPS.en i telefonen så den märker hur fort du springer.
Idag på testrundan så blev jag uppäten 3ggr så det gäller att trycka på i ett jäkla tempo för att klara sig.
Det kanske låter lite töntigt, men jag tyckte det var jäkligt skoj. Dessutom så blev det PB med 1min på min runda. Gött. Nackdelen är väl att det var ganska dyrt. 55kr och att det i nuläget endast finns till iPhone.

Efter min zombiejakt så körde jag 5st tunga backintervaller. Det brann i låren efter 3st, men jag kämpade på. Jäklar vad jobbigt det var! Måste göra detta oftare.

När jag vaknade idag så möttes jag av den här synen i spegeln:

Inte ok med så lång kalufs. Flottigt och äckligt kändes det också så någon timme senare såg jag ut såhär:
Mycket bättre! Nu kommer garanterat inga zombies att hinna ikapp mig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar